فروشگاه فایل علم

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

فروشگاه فایل علم

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود مقاله سنسورهای دما و ترانزیستورهای حرارتی

دانلود مقاله سنسورهای دما و ترانزیستورهای حرارتی و ترانسیدیوسرها
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 1368 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله سنسورهای دما و ترانزیستورهای حرارتی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*سنسورهای دما و ترانزیستورهای حرارتی*


4-1 گرما ودما

کمیت فیزیکی که ما آن را گرما می نامیم یکی از اشکال مختلف انرژی است و مقدار گرما معمولا برحسب واحد ژول سنجیده میشود.مقدار گرمایی که در یک شی موجوداست قابل اندازه گیری نمی باشد اما می توان تغییرات گرمای موجود در یک شی که بر اثر تغییر دما و یا تغییر در حالت فیزیکی (جامد به مایع، مایع به گازف یک شکل کریستالی به شکل کریستالی دیگر) ایجاد میشود اندازه گیری کرد.

بنابراین از این جنبه دما میزان گرما برای ماده است تاوقتی که حالت فیزیکی آن بدون تغییر باقی بماند.

ارتباط بین دما و انرژی گرمایی بسیار شبیه به ارتباط بین سطح ولتاژ وانرژی الکتریکی است.

سنسورهای دمای رایج تماما وابسته به تغییراتی هستند که همراه با تغییرات دمای ماده به وجود می آید. ترانسیدیوسرهای انرژی الکتریکی به انرژی گرمای جریان عبوری از یک هادی استفاده می کنند اما ترانسدیوسرهای گرمایی به انرژی الکتریکی به طور مستقیم این تبدیل را انجام نمی دهند ومطابق با قوانین ترمودینامیک نیازمند تغییرات دمایی برای عمل کردن هستند بدین گونه که در دمای بالاتر گرما می گیرد و در دمای پایین تر این مقدار گرما را تخلیه می کند.

4-2 نوار بی متال

آشکارسازی حرارتی در موارد متنوعی مانند آشکار کردن آتش سوزی، گرمایش تا یک حد معین ویا تشخیص عیب در یک سردکننده مورد استفاده قرار می گیرد .ساده ترین نوع سنسور حرارتی از نوع بی متال استکه اصول کار آن در شکل به تصویر کشیده شده است. ترکیب فوق شامل دو نوار فلزی از دو جنس مختلف است که با نقطه جوش و یا پرچ کردن در دو نقطه به یکدیگر متصل شده اند. جنس فلز دو نوار به گونه ای انتخاب می شود که ضرایب انبساطی خطی آنها با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند. مقدار انبساط یا ضریب انبساط خطی عبارت است از خارج قسمت تغییر مقدار طول به تغییر دما و این مقدار برای همه فلزات مقداری است مثبت بدین معنی که با افزایش دما طول نوار افزایش می یابد. مقادیر ضریب انبساط را برای چند نوع فلز بر حسب واحد 10*k بیان کرده است.

خمیدگی پدیده آمده در نوار بی متال را می توان وسط هر یک از انواع ترانسدیوسرهای جابه جایی که در فصل مورد بررسی قرار گرفت تشخیص داد اما اغلب اوقات از خود نوار بی متال برای راه اندازی کنتاکتهای یک کلید استفاده می شود ومعمولا خود بی متال یک از کنتاکتهای کلید است. نوع رایج نوار بی متال هنوز هم در انواعی از تموستاتها مورد استفاده قرار می گیرد اگر چه بی متال در آنها به صورت حلزونی پیچیده شده است.این شکل بی متال باعث افزایش حساسیت بی متال می شود چون حساسیت بی متال با طور نوار بستگی مستقیم دارد. در صورتی که محدوده دما وتغییرات آن کم می باشد مقدار انحراف دقیقتا متناسب با تغییر دما خواهد بود.

این نوع ترموستاتها دارای مشخصه نامطلوب هیسترزیس هستند به طوری که به عنوان مثال ترموستاتی که برای مقدار دمای 20c ساخته شده ممکن است در 22c باز شود.

شکل نوار بی متال که تشکیل شده از دو نوار فلزی که با نقطه جوش و یا میخ پرچ به یکدیگر متصل شده اند. معمولا برای اینکه حساسیت نوار بی متال نسبت به تغییرات دما بیشتر شود آن را با طول بیشتر ساخته وسپس به صورت حلقه ای فنری در می آورند و یا آن را به صورت قرصهای فلزی روی یکدیگر جوش می دهند.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود ترازوی دیجیتال با استفاده از میکروکنترلر ARM

در این پروژه با استفاده از سنسور لودسل که ترکیبی از چندین مقاومت و استرنگیج است ،سیگنال ضعیفی به عنوان سیگنال وزن در یا فت می شود،
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 1783 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
ترازوی دیجیتال با استفاده از میکروکنترلر ARM

فروشنده فایل

کد کاربری 15

در این پروژه با استفاده از سنسور لودسل که ترکیبی از چندین مقاومت و استرنگیج است ،سیگنال ضعیفی به عنوان سیگنال وزن در یا فت می شود،این سیگنال با استفاده از تقویت کننده ی ویژه ای تقویت شده و پس از آن در یک شبکه فیلتری فیلتر شده و پس از آن سیگنال توسط واحد مبدل میکروکنترلر به سیگنال دیجیتال تبدیل می شود.از این مرحله به بعد عملیات های فیلتر دیجیتال و خطی سازی انجام شده و در نهایت کالیبراسیون دیجیتال اتوماتیک انجام می شود.وزن بدست آمده بر روی نمایشگر LCD نمایش داده می شود و همچنین به صورت همزمان به کامپیوتر ارسال می شود.

دلیل استفاده از میکروکنترولر آرم کرتکس توانایی بالای این سری میکروکنترولر در پردازش و تبدیل سیگنال بوده و امکانات ارتباطی این میکروکنترولر ها نیز بسیار بالا می باشد به طوری که از بیشتر پروتکل های ارتباطی پشتیبانی می کند.

فهرست مطالب

چکیده1

فصل اول:2

مقدمه2

فصل دوم:4

سخت افزار 4

2-1- بلوک دیاگرام:5

2-2-مدار کلی:6

2-3- شماتیک برد:7

2-4-1- لودسل 8

2-4-6- پل وتستون:13

2-4-6-1- تاریخچه:13

2-4-6-2- ساختمان مدار پل وتستون:14

ساختمان پل وتسون 14

شکل 2:-7-14

2-4-6-3- طرز کار پل وتستون:15

2-4-6-4- کاربرد مدار پل وتستون:15

2-5-1- تقویتکنندهابزاردقیق:17

2-6- میکروکنترلر ARM:18

فصل سوم:25

نرم افزار 25

3-1- میکروکنترلر ARM چیست؟26

3-1-1- برد LPC1768-cortex-m3:28

3-2-آموزش ARM :31

آموزش ایجاد پروژه در KEIL - قسمت دوم33

آموزش ایجاد پروژه در نرم افزار IAR 36

آموزش ایجاد پروژه در نرم افزار IAR : قسمت دوم38

3-4- برنامه نهایی پروژه:49

فصل چهارم:54

نتیجه گیری و پیشنهاد54

فصل پنجم:56

DATA SHEET 56

مراجع فارسی:58


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تحقیق اسفندیار احمدیه

نگاهى به آثار استاد اسفندیار احمدیه موزه هنرهاى دینى امام على (ع)
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 6 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
تحقیق اسفندیار احمدیه

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق اسفندیار احمدیه*


اسفندیار احمدیه متولد ۱۳۰۷ در محله پامنار تهران است. او به مدت ۲ سال از ۱۳۲۴ تا ۱۳۲۶ در نزد استاد على اصغر پتگر به تعلیم نقاشى پرداخت. سپس در سال ۱۳۲۶ به هنرستان کمال الملک رفت و از حضور بزرگانى چون اسماعیل آشتیانى، محمود اولیا و حسین شیخ بهره ها گرفت.

على چیت ساز، عباس کاتوزیان و صادق پور از جمله همدوره اى هاى وى در دوران تحصیل در هنرستان بودند.

اسفندیار احمدیه به علت شاگردى در نزد شاگردان کمال الملک و نیز به علت همفکرى با این جریان مهم نقاشى معاصر ایران، در امتداد منطقى مکتب کمال الملک قرار گرفته است.

مضامین تابلوهاى اسفندیار احمدیه نیز همان حال و هواى آثار کمال الملک و شاگردان بلافصلش را دارد که از جمله مى توان به تصاویرى از طبیعت ، زندگى، کار، آداب و سنن مردم عادى، تکچهره سازى ، طبیعت بى جان (ترکیبات هنرمندانه اى از بطرى و ساعت و لیوان و گلدان و میز و ظروف سفالى و شیشه اى و انواع اشیاى مختلف بنا به سلیقه نقاش که آن را اصطلاحاً طبیعت بى جان یا Still Life مى گویند)، مصور کردن قصص دینى، حماسى و فولکلوریک اشاره کرد. این همه را او در تجربه گرى هاى متنوعى با ابزارهاى مختلفى همچون رنگ روغن، آبرنگ، مدادرنگى و ... به نمایش درآورده است. روح کنجکاو احمدیه همواره او را در معرض آزمون و خطا و کسب تجارب بیشتر قرار داده است. وى براى تکمیل دانسته هاى خود به کشورهاى مختلفى سفر کرده و از هر دیارى ، چیزى به داشته هاى بسیار خود افزوده است.

او در بخش نقاشى روى سفال و سرامیک در اداره کل هنرهاى زیبا و نیز در بخش گرافیک همان اداره چندسالى کار و فعالیت داشته است. همکارى با توفیق حاصل آن سال هاست (اوایل دهه ۳۰).


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تحقیق استاد محسن هشترودی

تحقیق در مورد استاد محسن هشترودی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 5 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
تحقیق استاد محسن هشترودی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق استاد محسن هشترودی*


استاد شهریاری:

پروفسور هشترودی در عرصه ریاضیات و فسلفه سرآمد دانشمندان روزگار بود

«اگر سنت جاری اجازه می‌دهد، جسد من در دانشگاه دفن شود تا استخوان‌هایم خاک‌نشین قدم جوانان این مرز و بوم باشد.» استاد هشترودی

سیزدهم شهریور ماه مصادف با سی‌امین سالگرد درگذشت استاد محسن هشترودی، ریاضیدان و ادیب نام‌آور ایرانی بود به این مناسبت و ‌به منظور بزرگداشت مقام علمی این دانشمند فقید، فرازهایی از زندگی و تلاش‌های علمی وی را مرور می‌کنیم:

محسن هشترودی در ‌22 دی ماه سال 1286 در تبریز متولد شد، پدر وی شیخ اسماعیل مجتهد از روحانیون بنام و مشاور شیخ محمد خیابانی در قیام تبریز و نماینده مردم در مجلس شورای ملی بود.

هشترودی در سال 1304 پس از اتمام دوره دبیرستان در دارالفنون، به تحصیل پزشکی پرداخت و پس از چندی در سال 1307 جزء اولین گروه دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی عازم اروپا شد، ولی سال بعد به وطن مراجعت و در دانشسرای عالی (دارالمعلمین مرکزی) رشته ریاضی را انتخاب کرد.

هشترودی در سال 1311 به عنوان شاگرد اول دانش‌سرا و جزو دومین گروه فارغ‌التحصیلان بار دیگر به فرانسه اعزام شد و سال بعد با کسب امتیاز اول در امتحانات آنالیز در پاریس (1933) به اخذ لیسانس دوم در رشته ریاضی از سوربن و سه سال بعد به دریافت دکترای دولتی از دانشکده علوم آن دانشگاه نائل شد.

استاد راهنمای رساله وی‌، «الی کارتان» (ریاضیدان برجسته و بنیانگذار ریاضیات جدید) بود.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله اساطیر و روایات تاریخی و تجلی شاعرانه آن دردیوان حافظ

اساطیر و روایات تاریخی و تجلی شاعرانه آن دردیوان حافظ
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
مقاله اساطیر و روایات تاریخی و تجلی شاعرانه آن دردیوان حافظ

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله اساطیر و روایات تاریخی و تجلی شاعرانه آن دردیوان حافظ *


اساطیر:

الف- جمشید

(( بنابرآنچه در شاهنامه فردوسی آمده است جمشید پسر تهمورث پس از پدر به پاشاهی نشست و نخست به ساختن آلات جنگ پرداخت و ذوب آهن را آموخت و خود زره ساخت و خفتان و بر گستوان بوجود آورد و در این کار پنجاه سال رنج برد و پنجاه سال دیگر رشتن و بافتن و دوختن جامعه را به آدمیان آموخت و طبقات چهارگانه کاتوزیان( آتوزیان ، آذربان ) و نیساریان ( رتشتاران یا جنگجویان ) و نسودیان ( پسودیان یا کشاورزان ) و اهنوخوشی ( هوتوخشی یا دست ورزی ) را پدید آورد و پایگاه هر یک را معلوم کرد سپس دیوان را بفرمود تا خاک را با آب در آمیزد و خانه بر آورند و آنگاه گوهر هارا ازسنگ بیرون آورد سپس بویهای خوش را پدیدار کرد و کشتی رانی به مردمان آموخت ودر اینها نیز پنجاه سال رنج برد . پس تختی ساخت که چون می خواست دیو بر می داشت و از هامون به گردون بر می افراشت ودر روز هر فرد از ماه فرورین بر این تخت جلوس کرده و مردم آن روز را نوروز خواندند . جمشید با این نیکیها و با پرستش خداوند و درستی سی صد سال پادشاهی کرد ودر این مدت هیچ بدی در جهان نبود و کسی ازمرگ رنجه نمی شد

جنگ و دردمندی و بیماری وجود نداشت و دیوان رهی وار به خدمت شاه میان بسته بودند ومرغان در برابر تختش صف زده و آدمیان به اطاعت درآمده ، ولی او ناگهان به خود مغرور شد و خویشتن را خدای جهان دانست و چون چنین گفت فرکیانی ازو بگسست و هر کس از گوشه ای سر بر آورد و سرانجام سپاهی بزرگ از ایران به سوی تازیان رفت و ضحاک را به پادشاهی ایران برگزید و او به ایران آمد و از ایرانیان و تازیان لشکری گرد آورد و بر جمشید بتاخت و چون جمشید کار را برخود تنگ دید دست از تخت بشست و بگریخت و صدسال پنهان بود و پس از صد سال روزی بر کنار دریای چین پدیدار شد و ضحاک همین که اورا یافت با اره دونیمش کرد و دوخواهروی یکی ارنوازودیگری شهرنازرا به زنی گرفت)) ( 1 )

جمشید تنها یکی از پهلوانان اساطیری و ملی ایرانیان نیست بلکه متعلق به قوم هند و ایرانی است . ونام او در ادبیات سانسکریت ( یم ) و نام پدرش و( یوسونت ) vivasvant) )

است .

جمشید موجودی جاویدان است و اگر چه در شمار خدایان نیست ولی با آنها برابری و همسری دارد ودر روشنی مطلق آسمانی زندگی می کند و به آدمیان زندگی دراز می بخشد و اگر آدمیان به او شیر چرب و پر از روغن هدیه کنند او نیز به ایشان زندگی درازی میان جانوران خواهد بخشید . یم در آسمان به آدمیان جایگاههای درخشان عطا میکند و در جشنها و خوشی ها میان ایشان خواهد بود .

در منظومه حماسی (( مهابهارت )) Mahabharata) ) یم شباهت بیشتری به ( ییم yimma ) در اوستا دارد ، چنانکه مرگ درعهد او همچنان که در اوستا آمده است وجود ندارد . در اینجا یم با شکوه و جلال بیشتری نشان داده میشود و پهلوانی جاودانی و فنا پذیر است .



بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود جایگاه انرژی در سیاست خارجی چین در قبال جمهوری اسلامی ایران

هدف ازاین پژوهش بررسی جایگاه انرژی درسیاست خارجی چین در قبال جمهوری اسلامی ایران است
دسته بندی علوم سیاسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2667 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 133
جایگاه انرژی در سیاست خارجی چین در قبال جمهوری اسلامی ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 15

هدف ازاین پژوهش بررسی جایگاه انرژی درسیاست خارجی چین در قبال جمهوری اسلامی ایران است .که در این پژوهش به بررسی اهمیت انرژی ، امنیت انرژی ،شکل گیری روابط متقابل کشورها بر اساس انرژی ، سیاست خارجی و جایگاه انرژی در آن و جایگاه انرژی در روابط کشورها بالاخص ایران وچین مورد بررسی قرار گرفت که با فرض این که انرژی در سیاست خارجی چین در قبال جمهوری اسلامی ایران به دلیل توسعه فزاینده اقتصادی ،رقابت های ژئواکونومیک با قدرتهای بزرگ و فرصت های به وجود آمده ناشی از تحریم های اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران می باشد .

نتیجه ای که از این پژوهش بدست آمده است که سیاست خارجی چین در قبال ایران با تعدیلات و تغییراتی متناسب با اهداف خود و نوع کنش گری بازیگرانی همچون آمریکا به عمل آمده است، چینی ها تفکیکی در رابطه خود با ایران قائل هستند و آن هم این است که روابط تجاری و فناوری خود را با ایران گسترش دهند و به طور طبیعی این روابط پیشرفت کند .اما این پیشرفت به معنای آن نیست که روابط دو کشور در حوزه سیاسی و حوزه استراتژیک هم پیشرفت کند. بنابراین تا زمانی که فشارهای بیرونی از جمله قطعنامه های سازمان ملل و وضعیت موجود در روابط ایران و غرب وجود داشته باشد روابط ایران و چین در سطح سیاسی پیشرفت چندانی نخواهد داشت .

واژگان کلیدی:

انرژی- سیاست خارجی- تحریم- ایران – چین- جایگاه انرژی

فهرست مطالب

چکیده‌ز

فصل اولکلیات1

مقدمه2

1-1-اهمیت انرژی در معادلات جدید بین الملل3

1-2-بیان مساله:5

1-3-فرضیه ها :6

1-4-فرضیه اصلی :6

1-5-اهداف تحقیق:6

1-6- هدف کاربردی :6

فصل دوممبانی نظری7

2-1- چهارچوب نظری8

2-2- امنیت انرژی10

2-3- عمل گرایی و سیاست اصلاحات در چین20

فصل سومتاریخچه روابط27

3-1- روابط ایران و چین در زمان باستان28

3-2- روابط تاریخی دو کشور29

3-2-1- نام چین در متن های ایرانی29

3-2-2- نام ایران در متن های چینی30

3-2-3- روابط چین با ایرانی نژادان پیش از ارتباط با دولت مرکزی ایران30

3-2-4- نگاره ای از سفر چانگ چیان در غار موگای30

3-2-5- روزگار اشکانیان31

3-2-6- در روزگار ساسانیان32

3-2-7- تبادلات مذهبی میان دو کشور در دوره ساسانیان33

3-2-8- دوره خلافت اسلامی34

3-3- ارتباط ایران و چین قبل از انقلاب36

3-3-1- سطح روابط38

3-3-2- مواضع مشترک دو کشور در اصول کلی مسائل سیاسی بین المللی39

3-3-3- موارد افتراق دو کشور در اصول کلی مسائل سیاسی بین المللی41

3-3-4- چگونگی حمایت کشور چین از ایران در صحنه روابط بین المللی42

3-3-5- مسافرت هیئت های سیاسی بین دو کشور43

3-4- روابط ایران و چین بعد از انقلاب45

3-4-1- انگیزه های خوب و بد برای توسعه روابط45

3-4-2- تاریخچه روابط سیاسی46

3-4-3- سطح روابط47

3-4-4- مواضع مشترک دو کشور در اصول کلی مسائل سیاسی بین المللی47

3-4-5- موارد افتراق دو کشور در اصول کلی مسائل سیاسی بین المللی48

فصل چهارمسیاست خارجی چین و جایگاه انرژی در آن55

4-1- نگاهی به رهیافت سیاست خارجی چین56

4-2- دیپلماسی نفتی57

4-3- جایگاه انرژی در اقتصاد چین59

4-4- دغدغه های چین در زمینه امنیت انرژی62

4-5- دیپلماسی انرژی چین64

4-6-تدابیر امنیتی چین در زمینه انرژی67

4-7- راهکارهای چین برای کاهش آسیب پذیری در برابر این وابستگی استراتژیک68

4-7-1-متنوع سازی ورادات و توسعه ی همکاری با تولید کنندگان انرژی68

4-7-2-ایجاد ذخایر استراتژیک76

4-7-3-انعطاف پذیری سیاسی76

4-8-جمع بندی77

فصل پنجمجایگاه انرژی در روابط ایران و چین79

مقدمه:80

5-1- اهمیت انرژی در معادلات جدید بین الملل80

5-2- انرژی به عنوان متغیر اساسی در رشد کشورهای آسیایی80

5-2-1- نفت در برنامه آینده چین :81

5-2-2- گاز در برنامه آینده چین :82

5-2-3- لزوم توجه به امنیت انرژی در سیاست های آتی چین :82

5-3- ظریفیت های همکاری ایران – چین83

5-3-1- دو جانبه :83

5-3-2-چند جانبه :84

5-3-3- تولید امنیت :85

5-4- نگاهی کوتاه به سیاست های نفتی ایران87

5-5- سیاست نفتی ایران در مقابل چین90

5-6- انرژی و اهداف سیاسی و راهبردی ایران91

5-7- ایران و امنیت انرژی چین92

5-8-علت نزدیکی چین با خاور میانه و ایران93

5-9- محدودیت های چین در ارتباط با ایران96

5-10- کاهش حمایت سیاسی 97

5-11-جمع بندی98

فصل ششمنتیجه گیری پیشنهادات100

مقدمه101

5-1- نتیجه گیری102

6-2- پیشنهادات :112

منابع114

Abstract117

فهرست اشکال

شکل4-1- درصد انرژی مصرفی چین در سال 200959

شکل 4-2- واردات نفت در سال 2010(درصد)63

شکل 4-3- سرمایه گذاری های چین در بخش انرژی در سطح جهانی (میلیارد دلار) 67


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود خاک ها و گودبرداری

شناسایی خاک، دانه بندی، عمق یخبندان، گودبرداری، سازه نگهبان و
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 4093 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
خاک ها و گودبرداری

فروشنده فایل

کد کاربری 4366

فایل به صورت پاورپوینت بوده و شامل شناسایی خاک، روش های بررسی خاک، دانه بندی، عمق یخبندان، انواع زمین از نظر جنس و دانه بندی و دید اجرایی، گودبرداری، سازه نگهبان، روش های مهار متقابل، روش اجرایی سازه نگهبان خرپایی، روش مهار سازی، روش دوخت به پشت، روش سپر کوبی، تسطیح و هموار کردن سطح زیر پی


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود معادن مس و آثار تخریبی آن بر محیط زیست

بهره برداری بی محابا از منابع معدنی در دهه های اخیر محیط زیست کشور را با مخاطره مواجه ساخته است عدم توجه کافی به مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی قبل از آغاز به کار، در حین بهره برداری و پس از اتمام عمر مفید معادن را می توان به عنوان مهم تربن عامل در این نابسامانی زیست محیطی مد نظر قرار داد
دسته بندی معدن
فرمت فایل doc
حجم فایل 6347 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
معادن مس و آثار تخریبی آن بر محیط زیست

فروشنده فایل

کد کاربری 15

بهره برداری بی محابا از منابع معدنی در دهه های اخیر محیط زیست کشور را با مخاطره مواجه ساخته است. عدم توجه کافی به مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی قبل از آغاز به کار، در حین بهره برداری و پس از اتمام عمر مفید معادن را می توان به عنوان مهم تربن عامل در این نابسامانی زیست محیطی مد نظر قرار داد. در این پروژه مطالبی راجع به منابع معدنی و آلودگی طبیعی و انسان ساز مرتبط با آنها، همچنین اثرات زیست محیطی فعالیت های استخراج معادن مس به روش روباز مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین برای درک و ملموس بودن مطالب و نکات گفته شده در ارتباط با ملاحظات زیست محیطی در فعالیت های معدنکاری از مطالعه‌ی موردی که در یکی از معادن مس کشور، معدن مس سونگون صورت گرفته نیز استفاده شده است.

با مطالعات انجام شده در معدن مس سونگون به دلیل افزایش اسیدیته ، تغییرات بیولوژیک و افزایش فلزات سنگین موجب اثرات مخرب بر خاک های اطراف معدن می گذارد. و با دارا بودن عناصری همچون آرسنیک، کبالت، جیوه و نیکل همراه مس در معدن باعث رشد نکردن گیاهان اطراف معدن می گردد.

فهرست مطالب

چکیده1

مقدمه. 2

فصل اول. 3

روش استخراج روباز4

کلیات.. 4

محل بازکردن معدن. 5

1-1-6-1- ارتفاع پله. 6

1-1-6-3- شیب پله. 7

آماده سازی سطح معدن. 8

1-1-4-ذخایر مس در ایران 8

معدن مس سرچشمه. 8

معدن مس میدوک.. 9

معدن مس سونگون. 10

مقدمه. 10

بررسی مسایل زیست محیطی روش استخراج روباز12

1-1-5- آلودگی هوا12

1-1-7تخریب زمین.. 13

1-1-9آلودگی صوتی.. 13

شرحی بر بازسازی معادن در روش استخراج روباز13

فصل دوم. 16

آسیب های زیست محیطی معدنکاری.. 17

تاثیرات فعالیت های معدنی بر آلودگی هوا17

تاثیر فعالیت‌های معدنی در آلودگی آب.. 19

تاثیر فعالیت‌های معدنی در آلودگی زمین.. 21

تاثیر فعالیت‌های معدنی در آلودگی صدا22

2-6-مراحل و فرآیند استخراج معدن. 23

مرحله اول: استخراج ماده معدنی و باطله. 23

مرحله دوم: دپوی مواده باطله. 23

مرحله سوم : سنگ شکنی.. 23

مرحله چهارم: آسیاب کردن. 23

مرحله پنجم: فلوتاسیون. 24

مرحله ششم : آبگیری.. 24

مرحله هفتم: فیلتراسیون. 24

مرحله هفتم: دفع باطله ناشی از فرآور24

2-7-1- عملیات خاکی جهت ساخت جاده های دسترس... 24

2-7-2- عملیات حفاری و آتش باری در محدوده معدن. 24

2-8-1- آلاینده هوا در مرحله ساخت.. 25

2-8-2- آلاینده‌های هوا در مرحله بهره برداری.. 26

2-9-1- آلودگی هوا30

2-11-2- زیست گاه‌های جانوری.. 33

2-11-3- بافت خاک.. 34

فصل سوم. 38

بازسازی معادن روباز مس... 39

بازسازی زمین‌های استخراج شده40

فصل چهارم. 46

معرفی منطقه مورد مطالعه. 47

4-1-8- وضعیت شهرنشینی در محدوده مطالعه. 54

کلیات معدن مس سونگون. 54

4-2-1- برآورد نوع و میزان محصولات اصلی.. 55

4-2-2- گزینه فنی طراحی معدن. 55

شرح عملیات اجرایی.. 56

آلودگی گیاهان با فلزات سنگین.. 71

نتیجه گیری.. 73

منابع و مآخذ74


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود کاتالیست Pt⁄(〖γ-Al〗_2 O_3 )

کاتالیست‏ها یک نقش کلیدی در صنایع دارند یک وظیفه اصلی کاتالیست، افزایش سرعت و درجه ، یک واکنش بدون مصرف شدن آن می‏باشد در واقع کاتالیست‏ها اثربخشی و بهره‏وری را در انجام واکنش‏های شیمیائی افزایش می‏دهند، که این موضوع در واقع سودآوری را افزایش می‏دهد
دسته بندی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 4149 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
کاتالیست Pt⁄(〖γ-Al〗_2 O_3 )

فروشنده فایل

کد کاربری 15

کاتالیست‏ها یک نقش کلیدی در صنایع دارند. یک وظیفه اصلی کاتالیست، افزایش سرعت و درجه ، یک واکنش بدون مصرف شدن آن می‏باشد. در واقع کاتالیست‏ها اثربخشی و بهره‏وری را در انجام واکنش‏های شیمیائی افزایش می‏دهند، که این موضوع در واقع سودآوری را افزایش می‏دهد.

کاتالیست‏های جامد ترکیبی از فلزات یا اکسیدهای فلزی هستند ، و ذرات فلز محدوده سطوح گسترده فلزی را روی سطح بستر ایجاد می‏کند. در واقع هدف تشکیل ذرات کوچک فلز در محدوده سطوح گسترده می‏باشد، چون واکنش‏ها روی سطوح اتفاق می‏افتد، و هدف اصلی از مهیا کردن ( preparation ) کاتالیست اشباع‏سازی است.

زمانی‏که فلز به اکسید متصل می‏شود ، اشباع‏سازی رخ می‏دهد. برای دستیابی به این مرحله ، یک نمک از اکسید فلز مربوطه محلول در آب با تشکیل هیدروکسید ، تهیه و در بستر کاتالیست پر می‏شود. این هیدروکسیدها قادر به پروتون‏گیری و پروتون‏دهی هستند و در میزان اتصال فلز به اکسید تعیین کننده است.

در هنگام تهیه کاتالیست در نتیجه انتقال پروتون مابین مایع و سطح کاتالیست موجود و تغییر PH ، تجربیات مهمی بدست آمده است.

بعد از رخ دادن جذب ، قدم دیگر ممکن است به ایجاد یک کاتالیست ایده‏آل هدایت شود.

فهرست مطالب

چکیده1

دیباچه2

فصل 1 4

آنالیز ساختار نفتا و ری‏فرمیت 5

ساختار نفتا 6

ترکیبات بی شکل از آب و فلزات 9

تاثیر کاتالیست روی ترکیبات نفتا و کیفیت محصول 12

عدد اکتان 14

واحد ری‏فرمینگ کاتالیست 17

اثرات ترکیب هیدروکربنی نفتا 19

تاثیرات نفتای شامل سولفور 21

روش‏های تحلیل 22

محدوده تقطیر 30

آنالیز سولفور و نیتروژن 31

تخمین عدد اکتان 34

فصل 2 37

امکان پذیری مکانیسم واکنش ها 38

فصل 3 43

آماده سازی کاتالیست‏های ری‏فرمینگ 44

پایه کاتالیست‏های ری‏فرمینگ 46

اسیدیته 49

کاتالیست‏های کلریدی 53

نتیجه گیری 57

منابع 59


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود استاندارد های روانپرستاری

طبقه بندی در روانپزشکی ،به منظور مرتب کردن و نظم دادن به تنوع وسیع پدیده هایی که در کار بالینی مشاهده میشود،به کار گرفته میشوددر طبقه بندی ،اختلالات روانی که ویژگی های بالینی مشابهی دارند،در یک گروه قرار میگیرند وبه این طریق،میتوان درمان مناسبی را طرح ریزی نمود و پیش آگهی احتمالی را حدس زد
دسته بندی جزوه های درسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
استاندارد های روانپرستاری

فروشنده فایل

کد کاربری 15

اهداف:

پس از مطالعه این جزوه فراگیر قادر خواهید بود:

1-سیستم های طبقه بندی اختلالات روانی را نام ببرد.

2-تفاوت سایکوز ونوروز را شرح دهد.

3-انواع مختلف اختلالات خلقی را توصیف کند.

4-عوامل مستعد کننده اختلالات خلقی را شناسایی نماید.

5-فرآیند پرستاری در بیماران مبتلا به اختلالات خلقی را برنامه ریزی نماید.

6-تفاوت بین ترس و اضطراب را مشخص کند.

7-انواع مختلف اختلالات اضطرابی را توصیف کند و علائم آنهارا شناسایی نماید.

8-مراقبتهای پرستاری در اختلالات اضطرابی را برنامه ریزی نماید.

9-انواع مختلف اسکیزوفرنی و اختلالات روانپزشکی مربوط را توضیح دهد.

10-علائم و نشانه های همراه با این اختلال را شناسایی کند.

11-مداخلات موثر پرستاری در خودکشی را به کار بندد.

طبقه بندی در روانپزشکی ،به منظور مرتب کردن و نظم دادن به تنوع وسیع پدیده هایی که در کار بالینی مشاهده میشود،به کار گرفته میشود.در طبقه بندی ،اختلالات روانی که ویژگی های بالینی مشابهی دارند،در یک گروه قرار میگیرند وبه این طریق،میتوان درمان مناسبی را طرح ریزی نمود و پیش آگهی احتمالی را حدس زد.

برای طبقه بندی اختلالات روانی ،2 سیستم طبقه بندی وجود دارد،یکی طبقه بندی بین المللی بیماری ها و مسائل بهداشتی وابسته،معروف به (ICD)است که مربوط به سازمان بهداشت جهانی میباشد و دیگری ،راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی (DSM)است که به انجمن روانپزشکی آمریکا مربوط میباشد.علاوه بر دو سیستم ذکر شده اختلالات روانی را به انواع سایکوز (پسیکوز)و نوروز و همچنین؛ بر اساس ساختار آسیب شناسی به انواع کار کردی و روانی – عضوی تقسیم میکنند.

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه شود،تفاوت سایکوز و نوروز است.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود بررسی ویژگی های پوشک کامل کودک در تولیدات داخلی و خارجی

استاندارد پوشک بچه – ویژگی های فیزیکی و شیمیایی و روش های آزمون برای نخستین بار در سال 1363 تدوین شد این استاندارد بر اساس پیشنهادهای رسیده و بررسی و تائید کمیسیون های مربوط برای دومین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت و در دویست و چهل و یکمین اجلاس کمیته ملی استاندارد پوشاک و فراورده های نساجی و الیاف مورخ 19121387 تصویب شد
دسته بندی مهندسی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 9801 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 118
بررسی ویژگی های پوشک کامل کودک در تولیدات داخلی و خارجی

فروشنده فایل

کد کاربری 15

استاندارد " پوشک بچه – ویژگی های فیزیکی و شیمیایی و روش های آزمون " برای نخستین بار در سال 1363 تدوین شد. این استاندارد بر اساس پیشنهادهای رسیده و بررسی و تائید کمیسیون های مربوط برای دومین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت و در دویست و چهل و یکمین اجلاس کمیته ملی استاندارد پوشاک و فراورده های نساجی و الیاف مورخ 19/12/1387 تصویب شد.اینک این استاندارد به استناد بند یک ماده سه قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، مصوب بهمن ماه 1371 ، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمیته صنایع ، علوم و خدمات استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استاندارد ارائه شود ، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنابراین باید همواره از اخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد .

این استاندارد جایگزین استاندارد ملی ایران شماره 2528 سال 1381 است.

فهرست مطالب

چکیده1

اصلاحات و تعاریف:3

1. مقدمه:1

1-1- تاریخچه پوشک. 2

پوشک کودک چیست ؟10

2. ویژگی های پوشک کودک ( مطابق سازمان استاندارد ملی ایران )12

2-2- ویژگی های اجزای پوشک.. 12

2-2-3- پوشش میانی. 14

2-2-4- ویژگی مجموعه پوشک:14

2-3- عیوب ظاهری. 15

3-1- قابلیت‍های پوشک بزرگسال. 17

3-2- موارد استفاده از پوشک بزرگسال. 17

3-3- از واردات تا تولید18

4-1- سیر پیشرفت توده های جذب. 23

4-2- سبک و سنگین کردن قیمت دربرابر عملکرد24

4-3- توده‌های جاذب فعلی. 26

4-4- توده‌های جاذب : نسل بعدی. 27

4-5- توده های جاذب و پوشک‌ها28

5-1- منسوجات بی بافت. 30

5-2 خصوصیات منسوجات بی بافت در پوشک.. 32

5-2-2- جلوگیری از نشت کردن (leakage )33

5-2-3- کاهش دوباره‍ تری (re-wet)35

5-2-4- لطافت و نرمی ( softness )36

5-2-5- استفاده از الیاف با سطوح مقطع چند بعدی. 37

5-2-6- نتیجه39

5-3 سایر اجزا40

7-1- اثر پالایش خمیر بر خواص کاغذ تیشو46

7-2- مواد و روش‌ها :47

7-3- بحث و نتایج. 49

7-3-3- شاخص کشش :60

7-3-4- مقاومت کششی تر. 62

8-4-2- روش آزمون. 77

8-4-3- نتایج آزمون :78

9-1- بسته بندی معرف شخصیت کالاست. 100

9-2- طراحی چهره کالاست. 102

9-3- کارشناسان و مصرف کنندگان چه می‌گویند:103

9-4- ایرانی یا خارجی؟104

9-5- کدام کیفیت ؟105

9-6- قیمت نسبت به کیفیت. 106

منابع و مراجع. 108

فهرست جداول

جدول 2-1- ابعاد توده جاذب 13

جدول 8-1 درصد رطوبت 75

جدول 8-2 نتایج آزمون 79

جدول 8-3- مقدار وزنه و حجم ادرار ازمایشگاهی برای اندازه های مختلف82


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تولید همزمان برق، حرارت و سرما CHP & CCHP

معرفی فناوری های تولید همزمان برق و حرارت درسه دهه اخیر پس از افزایش عمده بهای سوخت، اهمیت بحث سوخت جایگزین ، افزایش کارآیی انرژی و کاهش آلودگی زیست محیطی، تمایل به استفاده از فنآوریهای جدید از جمله تولید همزمان برق و حرارت CHP(combined heat and power) افزایش یافته است
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 4100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
تولید همزمان برق، حرارت و سرما CHP & CCHP

فروشنده فایل

کد کاربری 15

معرفی فناوری های تولید همزمان برق و حرارت درسه دهه اخیر پس از افزایش عمده بهای سوخت، اهمیت بحث سوخت جایگزین ، افزایش کارآیی انرژی و کاهش آلودگی زیست محیطی، تمایل به استفاده از فنآوریهای جدید از جمله تولید همزمان برق و حرارت CHP(combined heat and power) افزایش یافته است. در روشهای معمول برای تامین نیازهای الکتریکی و حرارتی، الکتریسته ازشبکه توزیع سراسری و حرارت بوسیله سوزاندن سوخت در بویلر ها و تجهیزات گرمازا به روش تولید جداگانه تامین میگردد . در این روش انرژی قابل توجهی به گونه ای متفاوت از طریق گازهای داغ خروجی دودکش ،برجهای خنک کن ، کندانسورها ، خنک کننده ها در موتورهای احتراق داخلی و همچنین تلفات توزیع و انتقال الکتریسیته درشبکه سراسری به هدر می رود،

که بیشتر این حرارت قابل بازیافت است ومی تواند در تامین انرژی حرارتی مورد استفاده قرارگیرد . ازطرفی الکتریسیته تولیدی به این روش به صورت متمرکز (نیروگاهی) بوده و تلفات انرژی زیادی را در بر دارد . درمقابل این سیستمهای متمرکز ، روش های تولید غیر متمرکز و مستقل با استفاده از فناوری CHP با ترکیبی از تولید همزمان برق و حرارت قرار دارد . از لحاظ ترمودینامیکی این روش به معنی تولید همزمان دو شکل معمول انرژی یعنی الکتریکی وحرارتی ،با استفاده از یک منبع انرژی اولیه می باشد . انرژی گرمائی از بازیافت تلفات حرارتی این مولدهای مستقل بدست می آید و این حرارت در بخش های مختلف صنعتی ، تجاری و مسکونی به کار گرفته می شود از طرفی الکتریسیته تولیدی توسط این فنآوری به صورت محلی و مستقل و غیر متمرکز بوده که این دو ویژگی در کنار یکدیگر کارآیی مولدهای تولید برق را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد . کارآیی سیستم های معمول به روش متمرکز درحدود 27 تا 55 درصد می باشد که بیشترین کارآیی مربوط به نیروگاه های سیکل ترکیبی می باشد در حالیکه با بهره گیری از فنآوری تولید همزمان برق وحرارت بصورت مستقل، کارآیی انرژی این مولدها به حدود 90 درصد نیز خواهد رسید ، تا آنجا که دولت های اروپائی ، امریکا وحتی در کشورهای آسیائی نظیر ژاپن سیاست ها و قوانینی را برای ترغیب به استفاده از سیستم های تولید همزمان برق وحرارت وضع نموده اند . از مزایای سیستم های تولید همزمان می توان به حرکت به سوی خصوصی سازی و تولید غیر متمرکز و مستقل برق و حرارت ، جلوگیری از تلفات توزیع وانتقال در شبکه سراسری ، افزایش کارآیی تبدیل انرژی و استفاده از آن ، کاهش مصرف سوخت و افزایش رقابت در تولید برق وتوان نیروگاهی و کاهش آلاینده های زیست محیطی بخصوص دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ائی اشاره نمود . CHP متشکل از یک محرک اولیه است که انرژی شیمیایی سوخت را آزاد نموده و به توان مکانیکی در محور خروجی تبدیل می کند. در این موارد، محور محرک با یک ژنراتور کوپل شده و توان الکتریکی تولید می شود. از طرف دیگر حداکثر راندمان موجود برای محرک اولیه دستگاه و مولد کمتر از 50%است و این به معنی اتلاف بیش از نیمی از انرژی سوخت به صورت حرارت می باشد.در این نوع سیستم منابع اتلاف این حرارت که عبارتند از گازهای خروجی از محرک اولیه، سیکل خنک کن وروغن روغنکاری ، شناسایی شده و با قرار دادن مبدل های حرارتی ، گرمای اتلافی به شکل حرارت با دمای بالا (حرارت قابل استفاده) بازیافت می شود. با فراهم شدن امکان استحصال حرارت اتلافی در سیستم تولید مشترک برق و حرارت خصوصیات منحصر به فرد این سیستم به دست می آید.

فهرست مطالب

چکیده1

تولید همزمان برق و حرارت (CHP). 4

Large scale CHP-small scale CHP-mini scale CHP.. 8

موارد کاربرد تولید مشترک برق و حرارت :10

تولید مشترک برق و حرارت در مقیاس کوچک (Mini CHP) :13

فواید تولید همزمان برق و حرارت :15

موتور های رفت و برگشتی (Reciprocating Engines):22

موتور دیزل/ ژنراتور های اضطراری (Standby Generator):24

موتور گازی (Gas Engine) :25

موتور استرلینگ (Stirling Engine) :25

ژنراتور ها (Generators) :28

تولید همزمان برق ،حرارت و سرما (CCHP) در ساختمان های مسکونی :30

جریان انرژی در سیستم های CCHP :31

Eequipment الکتریسته مصرف شده توسط تجهیزات الکتریکی.. 31

(Following the Electric Load) :32

(Following the Thermal Load) :32

استراتژی آزاد برای تایین ظرفیت بهینه در CCHP :33

بررسی و مقایسه سیستم های CHP,CCHP,GHP :33

بررسی سیستم CCHP(Combined Cooling & Heating & Power) :34

مشخصات فنی و اقتصادی سیستم :36

منابع و مراجع:51


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله سنسورهای دما و ترانسیدیو سرهای حرارتی

دانلود مقاله سنسورهای دما و گرما و ترانسیدیوسرهای حرارتی
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 1368 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
مقاله سنسورهای دما  و ترانسیدیو سرهای حرارتی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*سنسورهای دما و ترانسیدیو سرهای حرارتی*


4-1 گرما ودما

کمیت فیزیکی که ما آن را گرما می نامیم یکی از اشکال مختلف انرژی است و مقدار گرما معمولا برحسب واحد ژول سنجیده میشود.مقدار گرمایی که در یک شی موجوداست قابل اندازه گیری نمی باشد اما می توان تغییرات گرمای موجود در یک شی که بر اثر تغییر دما و یا تغییر در حالت فیزیکی (جامد به مایع، مایع به گازف یک شکل کریستالی به شکل کریستالی دیگر) ایجاد میشود اندازه گیری کرد.

بنابراین از این جنبه دما میزان گرما برای ماده است تاوقتی که حالت فیزیکی آن بدون تغییر باقی بماند.

ارتباط بین دما و انرژی گرمایی بسیار شبیه به ارتباط بین سطح ولتاژ وانرژی الکتریکی است.

سنسورهای دمای رایج تماما وابسته به تغییراتی هستند که همراه با تغییرات دمای ماده به وجود می آید. ترانسیدیوسرهای انرژی الکتریکی به انرژی گرمای جریان عبوری از یک هادی استفاده می کنند اما ترانسدیوسرهای گرمایی به انرژی الکتریکی به طور مستقیم این تبدیل را انجام نمی دهند ومطابق با قوانین ترمودینامیک نیازمند تغییرات دمایی برای عمل کردن هستند بدین گونه که در دمای بالاتر گرما می گیرد و در دمای پایین تر این مقدار گرما را تخلیه می کند.

4-2 نوار بی متال

آشکارسازی حرارتی در موارد متنوعی مانند آشکار کردن آتش سوزی، گرمایش تا یک حد معین ویا تشخیص عیب در یک سردکننده مورد استفاده قرار می گیرد .ساده ترین نوع سنسور حرارتی از نوع بی متال استکه اصول کار آن در شکل به تصویر کشیده شده است. ترکیب فوق شامل دو نوار فلزی از دو جنس مختلف است که با نقطه جوش و یا پرچ کردن در دو نقطه به یکدیگر متصل شده اند. جنس فلز دو نوار به گونه ای انتخاب می شود که ضرایب انبساطی خطی آنها با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند. مقدار انبساط یا ضریب انبساط خطی عبارت است از خارج قسمت تغییر مقدار طول به تغییر دما و این مقدار برای همه فلزات مقداری است مثبت بدین معنی که با افزایش دما طول نوار افزایش می یابد. مقادیر ضریب انبساط را برای چند نوع فلز بر حسب واحد 10*k بیان کرده است.

خمیدگی پدیده آمده در نوار بی متال را می توان وسط هر یک از انواع ترانسدیوسرهای جابه جایی که در فصل مورد بررسی قرار گرفت تشخیص داد اما اغلب اوقات از خود نوار بی متال برای راه اندازی کنتاکتهای یک کلید استفاده می شود ومعمولا خود بی متال یک از کنتاکتهای کلید است. نوع رایج نوار بی متال هنوز هم در انواعی از تموستاتها مورد استفاده قرار می گیرد اگر چه بی متال در آنها به صورت حلزونی پیچیده شده است.این شکل بی متال باعث افزایش حساسیت بی متال می شود چون حساسیت بی متال با طور نوار بستگی مستقیم دارد. در صورتی که محدوده دما وتغییرات آن کم می باشد مقدار انحراف دقیقتا متناسب با تغییر دما خواهد بود.

این نوع ترموستاتها دارای مشخصه نامطلوب هیسترزیس هستند به طوری که به عنوان مثال ترموستاتی که برای مقدار دمای 20c ساخته شده ممکن است در 22c باز شود.

شکل نوار بی متال که تشکیل شده از دو نوار فلزی که با نقطه جوش و یا میخ پرچ به یکدیگر متصل شده اند. معمولا برای اینکه حساسیت نوار بی متال نسبت به تغییرات دما بیشتر شود آن را با طول بیشتر ساخته وسپس به صورت حلقه ای فنری در می آورند و یا آن را به صورت قرصهای فلزی روی یکدیگر جوش می دهند.

مقادیر انبساط خطی برای چند نوع فلز-مقدار انبساط بایستی در عدد10 ضرب شوند. به دلیل اینکه دو فلز تشکیل دهنده بی متال دارای مقادیر انبساط مساوی نیستند با تغییردما همانگونه که در شکل مشخص شده است. نوار بی متال دچارخمیدگی می شود.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله ادبیات کودک و نوجوان

دانلود مقاله ادبیات کودک و نوجوان برگرفته از داشنامه زبان و ادب فارسی
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
مقاله ادبیات کودک و نوجوان

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله ادبیات کودک و نوجوان*


ادبیات کودک‌ و نوجوان‌

مهدی‌ حجوانی‌

برگرفته از: دانشنامه زبان و ادب فارسی

آثار مکتوب‌ تخیّلی‌ و هنرمندانه‌ای‌ که‌ یا برای‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ نوشته‌ شده‌ باشد، یا، بدون‌ چنین‌ قصدی‌، چنان‌ خلق‌ شده‌ باشد که‌ توجّه‌ و علاقة‌ آنان‌ را برانگیزد.

با این‌ تعریف‌، ادبیّات‌ شفاهی‌، که‌ درواقع‌ مادر ادبیّات‌ مکتوب‌ است‌، از محدودة‌ ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ خارج‌ می‌شود. «تخیّلی‌ و هنرمندانه‌» بودن‌ این‌ ادبیّات‌ نیز، که‌ بر جنبة‌ زیبایی‌شناختی‌، هنری‌ و خیال‌پردازانة‌ آن‌ در بازآفرینی‌ واقعیّات‌ تأکید دارد، آن‌ را از نوشته‌های‌ غیرتخیّلیِ وفادار به‌ ثبت‌ واقعیّات‌، به‌ قصد آموزش‌ یا ایجاد مهارت‌ در مخاطب‌، جدا می‌سازد.

عبارتِ «برای‌ کودکان‌ و نوجوانان‌» هم‌ به‌ این‌ معنی‌ است‌ که‌ آنچه‌ به‌صورت‌ مقاله‌ یا داستان‌ دربارة‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ نوشته‌ شده‌ باشد و مخاطب‌ آن‌ بزرگسالان‌ باشند و نثر و پرداختش‌ در خور فهم‌ بچّه‌ها نباشد، مصداق‌ این‌ تعریف‌ نخواهد بود.

جملة‌ «چنان‌ خلق‌ شده‌ باشد که‌....» ناظر بر آثاری‌ است‌ که‌ نویسنده‌ برای‌ بچّه‌ها ننوشته‌، ولی‌ مخاطب‌ کودک‌ و نوجوان‌ پیدا کرده‌ و بعدها در حوزة‌ این‌ ادبیّات‌ راه‌ یافته‌ است‌؛ مانند اولیور تویست‌ ، اثر چارلز دیکنز .

اغلب‌ متون‌ نظری‌ ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ سرزمین‌ ما از این‌ نکته‌ غفلت‌ ورزیده‌ و این‌ ادبیّات‌ را صرفاً «نوشته‌ها و سروده‌هایی‌» دانسته‌اند که‌ «ارزش‌ ادبی‌ یا هنری‌ دارند و برای‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ پدید می‌آیند» (نک‌:.میرهادی‌،«ادبیّات‌ کودکان‌ و نوجوانان‌»، ج‌ 2، ص‌ 164). در چنین‌ تعریفی‌، ادبیّات‌ کودک‌ فقط‌ به‌ ادبیّاتی‌ منحصر شده‌ است‌ که‌ آگاهانه‌ و با قصد قبلی‌ برای‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ نوشته‌ می‌شود، در حالی‌ که‌ در تعریف‌ این‌ مقاله‌، ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ ممکن‌ است‌ بدون‌ در نظر گرفتن‌ مخاطبان‌ کودک‌ نیز نوشته‌ شود و سپس‌ مقبول‌ آنان‌ بیفتد. به‌ عبارت‌ دیگر در این‌ تعریف‌، هر دو رویکردِ مخاطب‌ محور و ادبیّات‌ محور، که‌ می ‌توان‌ آنها را با هم‌ تلفیق‌ کرد، اعتبار دارند. عدّه‌ای‌ نیز، در تعریف‌ ادبیّات‌ کودک‌، جوهرة‌ ادبی‌ آن‌ را انکار کرده‌ و برای‌ آن‌ شأنی‌ صرفاً ارتباطی‌ قائل‌ شده‌اند.از صاحبان‌ چنین‌ نظری‌، مثلاً، نیکولاس‌ تکر (نک‌:.هانت‌، ص‌20) و سیّدعلی‌ کاشفی‌ را، در ایران‌، می‌توان‌ نام‌ برد(نک‌: کاشفی‌ خوانساری‌، ص‌ 19ـ29). در برخی‌ متون‌ قدیم‌تر، وقتی‌ که‌ از ادبیّات‌ کودک‌ سخن‌ رفته‌ است‌، ادبیّات‌ را به‌ مفهوم‌ دوم‌ به‌ کار برده‌اند: «در فرهنگ‌ روان ‌شناسی‌ و آموزش‌ و پرورش‌، ادبیّات‌ کودکان‌ به‌ مجموعة‌ آثار یا نوشته‌هایی‌ (کتابها و مقالات‌) گفته‌

می‌شود که‌ به‌ وسیله نویسندگان‌ متخصّص‌ برای‌ مطالعة‌ آزاد کودکان‌ تهیّه‌ می ‌شود و در همة‌ آنها ذوق‌ و سطح‌ نضج‌ کودکان‌ مورد توجّه‌ است‌ (شعاری‌نژاد، ص‌ 29).

در چنین‌ تعریفی‌، رویکرد به‌ ادبیّات‌ کودک‌ بیشتر تعلیم‌ و تربیتی‌ است‌. این‌ تلقّی‌ از ادبیّات‌ کودکان‌ به‌ ادواری‌ بازمی ‌گردد که‌ هنوز تفکیک‌ روشنی‌ بین‌ آثار ادبی‌ هنرمندانه‌ و آثار آموزشی‌ نبوده‌ و به‌عبارت‌ دیگر ادبیّات‌ کودک‌ استقلال‌ نداشته‌ و همچون‌ شاخه‌ای‌ از تعلیم‌ و تربیت‌ مطرح‌ بوده‌ است‌.

امّا لفظ‌ ادبیّات‌ در تعریف‌ این‌ مقاله‌ به‌ معنی‌ موضوعی‌ مستقلّ است‌ که‌ به‌عنوان‌ اثری‌ هنری‌ شناخته‌ می‌شود، و نه‌ کلیّة‌ نوشته‌های‌ مربوط‌ به‌ موضوعی‌ خاصّ، مثلاً «ادبیّات‌ کاربرد کامپیوتر در خانه‌» یا «ادبیّات‌ سیاسی‌» ( فرهنگ‌ آکسفرد ، ص‌. 728 ).

در تعریف‌ «کودک‌ و نوجوان‌» نیز، که‌ مفهومی‌ اعتباری‌ است‌ و باید حدود آن‌ از لحاظ‌ سِنّی‌ روشن‌ شود، در حوزه‌های‌ گوناگون‌ مانند روان‌شناسی‌، ادبیّات‌، آموزش‌ و پرورش‌، فقه‌ و حقوق‌ (قانون‌ مدنی‌، قانون‌ کار) اختلاف‌ نظر هست‌ و مرزبندیهای‌ گوناگونی‌ برای‌ آن‌ صورت‌ گرفته‌ است‌ (ذاکرشهرک‌ و بهداد، ص‌.76ـ79).

در حوزة‌ ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ ایران‌، از اوایل‌ دهة‌ شصت‌، دربارة‌ سالهای‌ دورة‌ کودکی‌ و نوجوانی‌، این‌ جدول‌ متداول‌ شده‌ است‌: گروه‌ سنّی‌ الف‌.. سالهای‌ پیش‌ از دبستان‌ و سال‌ اوّل‌ دبستان‌؛ گروه‌ سنّی‌ ب‌.. سالهای‌ دوم‌ و سوم‌ دبستان‌؛ گروه‌ سنّی‌ ج‌...سالهای‌ چهارم‌ و پنجم‌ دبستان‌؛ گروه‌ سنّی‌ د.. دورة‌ راهنمایی‌؛ گروه‌ سنّی‌ ه... سالهای‌ دبیرستان‌.

نویسنده‌ ادبیّات‌ کودک‌. .نویسندة‌ ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ یا کسی‌ است‌ که‌ با قصد قبلی‌ و در نظر گرفتن‌ مخاطبی‌ از پیش‌ تعیین‌شده‌ اثر خود را خلق‌ می‌کند، و یا نویسنده‌ای‌ است‌ که‌ به‌هنگام‌ نوشتن‌ کاملاً آزادانه‌ و بدون‌ در نظر گرفتن‌ مخاطبی‌ معیّن‌ عمل‌ کرده‌ است‌، امّا در حین‌ نوشتن‌، کودک‌ درونش‌ فعّال‌ شده‌ و اثرش‌ یا به‌ سنجش‌ ناقدان‌ و کارشناسان‌ ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ و یا به‌ ذوق‌ و سلیقة‌ خود کودکان‌ و نوجوانان‌ پسندیده‌ و پذیرفتة‌ بچّه‌ها شده‌ است‌. گاه‌ نیز نویسندة‌ این‌ نوع‌ ادبیّات‌ خود کودک‌ یا نوجوانی‌ است‌ که‌ نوشته‌اش‌ از قوّت‌ ادبی‌ برخوردار است‌ و مصداق‌ ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ واقع‌ می‌شود.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود پروژه اموزش سرویس و تعمیرات فتوکپی شارپ

دانلود پروژه اموزش سرویس و تعمیر دستگاه فتوکپی
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 719 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
پروژه اموزش سرویس و تعمیرات فتوکپی شارپ

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*پروژه سرویس و تعمیرات فتوکپی شارپ*

مشخصات داخلی :

1- نوع : رومیزی

2- سیستم کپی : کاغذ های معمولی وخشک

3- نسخه اصلی : ورقه ای ، کتاب

4- اندازه نسخه اصلی : حداکثر اندازه A3 ( 11"X17")

5- اندازه کپی : حداکثر اندازه A3 و حداقل اندازه A6

6- سرعت کپی در دقی+قه :

بزرگ نمائی

کوچک نمائی

اندازه معمولی 1×1

نوع کاغذ

12 کپی دردقیقه

20 کپی دردقیقه

25 کپی در دقیقه

A4 طولی

12 کپی در دقیقه

20 کپی در دقیقه

25 کپی در دقیقه

A5 طولی

9 کپی در دقیقه

15 کپی در دقیقه

19 کپی در دقیقه

A4عرضی

9 کپی در دقیقه

15 کپی در دقیقه

19 کپی در دقیقه

A5عرضی

8 کپی در دقیقه

12 کپی در دقیقه

16 کپی در دقیقه

B4

7 کپی در دقیقه

11 کپی در دقیقه

14 کپی در دقیقه

A3

7- زمان اولین کپی : 5/6 ثانیه

8- زمان گرم شدن : 120 ( در ولتاژمناسب و دمای o20 سانتیگرا د،و رطوبت 65% )

9- کپی برداری متوالی:1تا99 کپی( وارد کردن تعداد کپی از طریق کلیدهای اعداد شمارش معکوس ) وتکراراتوماتیک با امکان توقف (PAUSE) وگرفتن کپی متعدد درزمان توقف .

10- نسبت : 1: 0/50 -1: 0/70 -1: 0/81 -1:0/86 ( در اندازه های ثابت ) :1: 1/15 -1:1/22 -1: 1/41 -1: 200 11- سیستم نورپردازی : نوردهی خطی با ثابت وحرکت لامپ ( نوردهی متغییر )

12- سیستم نورپردازی اتوماتیک : بازتاب نورازمنطقه نورپردازی شده بطوراتوماتیک اندازه گیرری می شود.

13- سیستم تغذیه کاغذ : تغذیه اتوماتیک توسط دو کاست وسینی دستی 50 برگ ( کل ظرفیت دستگاه 500 + 250 + 50 برگ کاغذ می باشد ) .

14- سیستم دولوپر( ظاهرکننده تصویر): ظهوربابرس مغناطیسی دوجزئی (- دولوپر+ تونر)

15- سیستم انتقال تونر: تغذیه تونر به صورت اتوماتیک کنترل می شود .

16- سیستم انتقال تصویر: درام opc

17- سیستم پاک کننده درام : توسط تیغه پاک کننده

18- سیستم جدا کننده کاغذ از سطح درام : توسط ناخنکهای جدا کننده و شارژرجدا کننده

19- محل قرارگرفتن سند : وسط

20- سیستم انتقال دهنده کاغذ : تسمه همرا با مکش کاغذ وغلتکهای انتقال دهنده

21- سیستم شارژ: توسط سیم شارژو ولتاژDC منفی

22- سیستم انتقال تصویر: توسط سیم شارژو ولتاژ DC منفی

23- سیستم د شارژ: د شارژنوری بوسیله لامپ د شارژ

24- منبع نور : لامپ های لوژن w310 وات برای ولتاژ220 ولت

لامپ های لوژن 275 وات برای ولتاژ 100 وات

ولتاژورودی : 100V-50/60 HZ-AC

متعلقات (ACCESSORHES)

لوازم انتخابی (OPTIONS) SF-

- ساختمان داخلی وخارجی

صفحه عملیاتی دستگاه OPERATION PANEL-8300

موتورها

آشکارکننده ها. سوئیچ ها وسنسورها

مراحل تهیه کپی

و....


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت