فروشگاه فایل علم

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

فروشگاه فایل علم

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود تحقیق درباره مواد نوری

دانلود تحقیق درباره مواد نوری و انوع وسایل نوری
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
تحقیق درباره مواد نوری

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق درباره مواد نوری*

در بسیاری موقعیتها تقسیم کردن یک سیگنال نوری به مؤلفه های قطیدة Orthogonally آن لازم است . این کار معمولاً با منشورهای قطبندة Beam Splitter انجام می شود.

این علائم می تواند از طریق یکسری از راهها تولید شود اما دوراه بسیار رایج است .

منشور Glan-Thompson

دو منشور ساخته شده از مادة ( Usually Calate ) bire fringent در طول وترهایشان به یکدیگر متصل می شوند . ضخامت لایة چسب و شاخص آن دقیقاً کنترل می شود .

معمولاً برخورد یک اشعه به سطح خارجی یک منشور بسته به قطبش دو اشعة مجزا ( یک اشعه معمولی و یک اشعه غیر معمولی ( ویژه ) تقسیم می شود . اشعة غیر معمولی ( ویژه ) بدون شکست مستقیماً عبور می کند اما اشعه معمولی در جهت ( زاویه ) Brewster شکسته می شود . این موضوع علاوه بر این در ( 5.4.4.1) مواد bire fringent بحث می شود.

ابزار ( دستگاه ) معمولاً در شکل یک چهارضلعی ساخته می شود این موشوع رسیدن به فلز را در برخورد اشعه به سطح منشور ( برای سیستم بازتاب ) ممکن می سازد . و هنوز هم با سطح قطری در زاویه مناسب تر مواجه می شود . در ابزارهای واقعی سطوح ورودی و خروجی حتماً بازتاب می شوند .

مکعب قطبش Beam Splitter

این ابزارها همان نقش منشور Glan – Thompson را بازی می کنند به جز آنکه به جای استفادة از یک کریستال bire fringent آنها از یک ترکیب لایه ها از مواد دی الکتریکی در یک فصل مشتریک قطری بین دو منشور استفاده می کنند .

( 5.4.4.1 ) مواد bire fringent

bire fringent یک خاصیت در بعضی از مواد است به طوریکه نور از قطبشهای مختلف یک فهرست متفاوت انکساری با آن ماده می چیند .یک اشعه غیر قطبیده یا باریکه ای از نور ازامواج عمودی واقعی قطبیده تشکیل می شود که این دو اشعه مجزا در داخل مادة bire fringent تقسیم می شود عملکرد ( طرزکار ) جداکنندهها و منتشر کندهها ( پخش کننده ها ) برانار bire fringent استوار می باشد ( یا در حداقل قطبش ) . مواد بسیاری وجود دارند که خواص bire fringent رانشان می دهند . Calcite () و rutile ( ) معولاً به خاطرخواص bire fringent شان استفاده می شوند . کوارتز نیز این خواص را دارد می تواند درموقعیتهای زیادی ایجاد مشکل کند . یک مادة bire fringent یک ساختار کریستالی دارد. در داخل این ساختار یک محور نوری وجود دارد . ( در بعضی ازمواد بیشتر از یکی ) هنگامی که یک اشعه تحت یک زاویه به محور نوری کربستال وارد می شود آن اشعه به دو اشعه تقسیم می شود. یک اشعه ( معمولی ) قطبش عمودی دارد اشعة دیگر ( اشعه غیر معمولی ) نسبت به اشعه معمولی قطبش Orthogonal دارد . برای اشعة معمولی ماده یک فهرست انکسای ثابت را نماش می دهد ( در مورد Calcite 66/1 ) برای اشعه غیر معمولی بسته به زوایه برخورد بخشی از اشعه اصلی ماده یک فهرست انکساری متغییر را نمایش می دهد . ( بین 1.49 تا 1.66 ) یک اثر ( ) بسیار مفیدی در اینجا این است که ما می توانیم یک زوایه برخوردی را آنچنان که یک اشعه با فصل مشترک هوا-ماده مواجه می شود بیابیم . اشعة معمولی شکسته می شود اما اشعهغیر معمولی بازتاب می شود. زوایة برخوردی در موردی که این اتفاق می افتد Brewster نامیده می شود . این یک راه خوب برای جدایی یک اشعة غیر قطبیده به دو اشعه قطبیدة Orthogonal است

بسیاری از مواد معمولی اثر فوق را نمایش میدهند هنگامی که نور قوی خورشید روی آنها می افتد نور یک قطبش آن جذب و نور قطبش Orthogonal بازتاب می شود .

برای مثال برگ سبز یک درخت در نور مستقیم خورشید به نظر می رسد علت این موضوع بارتاب قطبش قوی از سطح می باشد . اگر شما در حال گرفتن عکس از یک صفحة درخشندة نورانی باشید شما می توانید از یک فیلتر قطبنده استفاده کنید . اگر فیلتر را به زوایة صحیح بچرخانید بازتاب قطبیده ( از سطح ) بلوکه خواهد شد . ولی تنها قسمتی از نور تابیده شده دقیقاً از یر سطح بلوکه خواهد شد . بنابراین رنگها تشدید می شوند .


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد